در صورت تمام شدن بنزین چه کارهایی باید انجام دهید؟

همه‌‍ شما مسلما در طول زمانی که رانندگی کرده‌اید با اتفاق تمام شدن بنزین خودرو خود مواجه شده‌اید، یا در یک زمان نامساعد بنزین ماشین یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌ شما تمام شده است که اتفاقی بسیار ناخشنود است.

در صورت تمام شدن بنزین چه کارهایی باید انجام دهید؟

همه‌‍ شما مسلما در طول زمانی که رانندگی کرده‌اید با اتفاق تمام شدن بنزین خودرو خود مواجه شده‌اید، یا در یک زمان نامساعد بنزین ماشین یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌ شما تمام شده است که اتفاقی بسیار ناخشنود است.

شنبه، ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶:۳۵

اتمام بنزین در هر کجا بزرگ‌ترین ترس رانندگان است و همچنین یکی از ساده‌ترین مواردی است که می توان از آن جلوگیری کرد.

در اتمام بنزین چه اتفاقی برای اتومبیل شما می‌افتد؟
وسیله نقلیه شما متوقف می‌شود. وقتی باک بنزین خالی است، وسیله نقلیه شما خاموش می شود. این خطر بسیاری را به همراه دارد.

تمام شدن بنزین می‌تواند به ماشین شما آسیب برساند. وسایل نقلیه امروزی دارای قطعات خاصی هستند که به فشار سوخت موتور شما کمک می‌کنند.

وقتی سوختی باقی نماند، این اجزا می‌توانند خیلی زود خراب شوند. آنچه که در اتمام بنزین شما اتفاق می‌افتد در زیر کاپوت است.

پمپ سوخت ممکن است آسیب ببیند. پمپ سوخت، مخزن سوخت شما است و بنزین را به موتور پمپاژ می‌کند، بنابراین با فشار دادن پدال گاز، ماشین شما حرکت می‌کند. در صورت خالی بودن مخزن بنزین می‌تواند بیش از حد کار کرده و حتی بیش از حد گرم شود.

فرمان و ترمز احساس سختی بیش‌تری دارند. در حالی که وقتی بنزین کم می‌شود ترمز متوقف نمی‌شود، احساس پدال بسیار سنگین‌تر است و فشار دادن آن دشوار خواهد بود.

سیستم ترمز از هیدرولیک برای انتقال انرژی از پدال به لنت ترمز استفاده می‌کند. اگر موتور خاموش شود، این ویژگی نیز همین کار را می‌کند. بدون کمک هیدرولیک، برای متوقف کردن وسیله نقلیه، کمی قدرت بیشتری را باید به آن وارد کنید.

در صورت تمام شدن بنزین چه باید کرد؟
ابتدا باید به یاد داشته باشید که آرام باشید. چه تعداد کیلومتری که وسیله نقلیه شما می‌تواند با سوخت کم کار کند را دست کم بگیرید و همیشه در ذهن خود آمادگی لازم را برای مواجه شدن با اتمام بنزین خودرو خود را داشته باشید. زیرا اکثر رانندگان در مورد چگونگی کنترل این وضعیت بسیار بی‌تجربه هستند. در صورت تمام شدن بنزین به موارد زیر توجه کنید:

امنیت خود را حفظ کنید
بهتر است قبل از خالی شدن باک بنزین خود از جاده خارج شوید. به طور معمول، قبل اینکه باک خودروی شما به اندازه‌ کامل خالی شود چراغ اخطار بنزین روشن می‌شود.

با استفاده از این ثانیه‌های آخر سعی کنید از ترافیک خارج شوید. قانون شماره یک این است که از وسیله نقلیه خود خارج شوید و از آن فاصله بگیرید.

اگر بنزین شما در وسط جاده تمام شده است، بلافاصله چراغ‌های خطر خود را برای دید در شب و حتی در روز روشن کنید. این امر رانندگان دیگر را متوجه اینکه شما بی‌حرکت هستید می‌کند و سایر رانندگان در منطقه بتوانند به راحتی وسیله نقلیه شما را ببینند.

از موقعیت مکانی خود اطلاع داشته باشید
نیز شما اگر مطمئن نیستید دقیقاً چقدر از نزدیک‌ترین پمپ بنزین فاصله دارید، باید تعیین کنید که کجا هستید.

اگر در یک خیابان توقف کرده‌اید، علائم و اسم خیابان‌ها موقعیت مکانی شما را کاملاً دقیق را به شما نشان می‌دهند. لوکیشن دقیق محل خود را برای نزدیکان خود ارسال کنید که در صورت لزوم از موقعیت شما اطلاع داشته باشند.

امداد خودرو
با شماره گیری امداد خودرو از آن‌ها تقاضای کمک کنید. امداد خودرو جهت خدمات امدادی به خودروها در کشور در هرکجا ارائه می‌دهد.

دوستان و خانواده
بهترین گزینه‌ بعدی تماس و تقاضای کمک از دوستان و یکی از اعضای خانواده است. به این فکر کنید که چه کسانی از نزدیکان خود نزدیک به جایی که توقف کرده‌اید قرار دارد و در دسترس هستند. موقعیت خود را به آن‌ها اطلاع دهید و ‌آن‌ها برای کمک به شما اقدام کنند و بتوانند براش یک یا دو گالن بنزین بیاورند.

فاصله گرفتن از خودرو
اگر توانایی تماس با سرویس یدک کشی را دارید، به یک فضای امن بروید و سریعاً این کار را انجام دهید. اگر نمی‌توانید کاری کنید که کسی به کمک شما بیاید  گزینه بعدی شما پیاده روی است. صرف نظر از آب و هوا، در اتومبیل خود نمانید.

نکاتی برای جلوگیری از شرایط اضطراری اتمام بنزین

  • قبل از یک شروع به رانندگی میزان سوخت خود را چک کنید
  • مراقب چراغ هشداردهنده بنزین خود باشید
  • زمانی که یک چهارم مخزن، سوخت باقی مانده سوخت گیری کنید

ایجاد عادت‌های صرفه جویی در مصرف سوخت
لاستیک‌ها را حداقل یک بار در ماه بررسی کنید. لاستیک های کم باد باعث افزایش مقاومت در برابر غلتک می‌شوند که باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. آنها همچنین می‌توانند بیش از حد گرم شوند و منفجر شوند.

از تمیز بودن فیلتر هوای موتور اطمینان حاصل کنید. یک فیلتر کثیف می‌تواند باعث کاهش مصرف سوخت در اتومبیل‌های کاربراتوری قدیمی شود، اگرچه فقط بر حداکثر توان خروجی در موتورهای تزریق سوخت مدرن تأثیر می‌گذارد.

در صورت روشن شدن چراغ موتور چک، در اسرع وقت به یک تعمیرگاه اتومبیل مراجعه کنید. این چراغ خطایی را نشان می‌دهد که می‌تواند باعث افزایش انتشار گازهای خروجی و کاهش مصرف سوخت شود.

به طور منظم صرفه‌جویی در مصرف اتومبیل خود را پیگیری کنید. کاهش ناگهانی مسافت پیموده شده ممکن است نیاز به سرویس اتومبیل را نشان دهد.

نداشتن سوخت اضافی در اتومبیل
شما دلیل خوبی برای احتکار کردن سوخت اضافی در اتومبیل ندارید. حمل گالن اضافی بنزین در اتومبیل برای موارد اضطراری است و خطر آتش‌سوزی را به دنبال دارد.

درعوض، این عادت را ایجاد کنید که اجازه ندهید سنسور سوخت شما زیر یک چهارم مخزن فرو رود. (یا اگر در یک منطقه روستایی زندگی می‌کنید یک مخزن نیمه)

بنزین تمام نشود
بهترین روش برای اطمینان از اینکه هرگز بنزین خود را به طور کامل تمام نمی‌کنید این است که اجازه ندهید وسیله نقلیه شما به زیر یک چهارم مخزن بنزین آن برسد و اتمام کامل بنزین برای شما اتفاق بیفتد. با این کار نه تنها اطمینان حاصل خواهید کرد بلکه هر کجا که لازم است با خیال راحت می‌توانید بروید.

وقتی که در مرحله تمام شدن بنزین هستید هرگز با سرعت بالا رانندگی نکنید زیرا باعث می‌شود سوخت شما به سرعت به اتمام برسد و بلکه رسوبات بیش‌تری وارد موتور بشود.

اصلا کولر اتومبیل را روشن نکنید زیرا باز هم باعث زودتر تمام شدن سوخت باک بنزین می‌شود. به سرعت سعی کنید اولین پمپ بنزین نزدیک به موقیت خودتان را پیدا کنید و سپس به سمت جایکاه سوخت رانندگی کنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...