توصیه‌های مؤثر برای رانندگی ایمن در هوای بارانی

باران علیرغم جذابیت و نشاطی که به همراه دارد، شرایط نامساعدی را برای رانندگان وسایل نقلیه فراهم می‌آورد.

توصیه‌های مؤثر برای رانندگی ایمن در هوای بارانی

باران علیرغم جذابیت و نشاطی که به همراه دارد، شرایط نامساعدی را برای رانندگان وسایل نقلیه فراهم می‌آورد.

سه‌‌شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵:۵۹

رانندگی در بارندگی‌های شدید معمولا توصیه نمی‌شود. با این حال با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از رویارویی با خطرات احتمالی اجتناب کرده و رانندگی ایمن در هوای بارانی داشته باشید. رانندگی ایمن در هوای بارانی مستلزم رعایت چند نکته ساده است که با انجام آن‌ها می‌توانید از مال و جان خود و سایرین محافظت کنید.  

کاهش سرعت یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از حوادث احتمالی در هوای بارانی است. جاده‌های لغزنده بارانی معمولا به سبب کاهش دید رانندگان و سواری محتاطانه، دارای ترافیک سنگین بوده و به همین خاطر بهتر است سرعت خودرو در این جاده‌ها کم باشد.

از دیگر نکات رانندگی ایمن در هوای بارانی می‌توان به رانندگی در بین خطوط میانی اشاره کرد. آب باران معمولا به کناره‌های جاده هدایت می‌شود و خطوط میانی، مسیرهای امن‌تری برای رانندگی هستند.

روشن کردن چراغ‌ها در هوای بارانی یکی دیگر از ملزومات رانندگی ایمن به حساب می‌آید. چراغ‌های روشن موجب بهبود دید شما و رانندگان دیگر می‌شود.

یکی دیگر از توصیه‌های مؤثر برای رانندگی ایمن در هوای بارانی رعایت فاصله مناسب با ماشین‌های دیگر است. احتمال بروز حادثه در جاده‌های لغزنده بیشتر است و رعایت فاصله مناسب، مهلت و زمان کافی را جهت اجرای واکنش فراهم می‌آورد.

در بارش‌های شدید توصیه می‌شود از زدن ترمزهای ناگهانی جدا خودداری کرده و در معابر و جاده‌هایی تردد داشته باشید که مستعد آب‌گرفتگی و سیل نباشند. فرمان ماشین را با هر دو دست گرفته، حرکات خودروهای دیگر را زیر نظر داشته و تمام توجه و تمرکزتان را به جاده معطوف کنید.

یکی دیگر از شرایط احتمالی در جاده‌های لغزنده، سُرخوردن است. به عنوان یک راننده ماهر هرگز از سرخوردن نترسید و خونسردی خود را حفظ کنید. با آرامش تمام پای خود را از روی پدال گاز برداشته و هدایت خودرو را با فرمان در دست بگیرد. از حرکات ناگهانی اجتناب کرده و زمانی که حس کردید کنترل خودرو را به دست گرفته‌اید، مجددا پای خود را به آرامی روی پدال شتاب فشار داده و به مسیر خود ادامه دهید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...