کدام خودروها قطعی شماره گذاری نمی شوند؟

سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص عدم شماره گذاری برخی از خودروها در سال آینده گفت: تکلیف پژو ۴۰۵ و پارس و سمند بصورت قطعی مشخص شده است و از چرخه تولید خارج شده اند و دیگر شماره گذاری نخواهند شد.

رئیس پلیس راهور فراجا پاسخ داد:

کدام خودروها قطعی شماره گذاری نمی شوند؟

سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص عدم شماره گذاری برخی از خودروها در سال آینده گفت: تکلیف پژو ۴۰۵ و پارس و سمند بصورت قطعی مشخص شده است و از چرخه تولید خارج شده اند و دیگر شماره گذاری نخواهند شد.

دوشنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷:۲۳

هر خودرو روزی روی خط تولید قرار می‌گیرد و روزی هم به دلایل مختلف تولید آن متوقف می‌شود. یکی از دلایلی که باعث توقف تولید یک خودرو می‌شود عدم امکان رعایت استانداردهای روز ایمنی و زیست محیطی است در همین راستا سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در گفتگو با خودرونویس در خصوص عدم شماره گذاری برخی از خودروها در سال آینده گفت: تکلیف پژو ۴۰۵ و پارس و سمند بصورت قطعی مشخص شده است و از چرخه تولید خارج شده اند و دیگر شماره گذاری نخواهند شد.

وی گفت: امیدوار هستیم تا حدی آزمون های مربوط به ایمنی خودرو را ارتقا دهیم که کماکان شاهد این باشیم که مدل های جدید خودرو با کیفیت بالاتر بتوانند در اختیار مردم باشند .

وی ادامه داد: یک اتفاق خیلی خوبی که امیدواریم سریع تر با تلاش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد رخ دهد بحث مرکز آزمون تصادف است امید می رود که زودتر شاهد افتتاح آن باشیم، با افتتاح این مرکز کاملا خواسته و مطالبه ما محقق می گردد که بیشترین خروجی از این آزمون  بحث در رابطه با استحکام بدنه خودرو است .

کاهش سن معاینه فنی خودروها
سردار حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص معاینه فنی خودروهای سی ان جی نیز گفت: ما دو بحث در خصوص معاینه فنی خودروها داریم نخست این که ۴ سال بعد از تولید معاف بودن خودرو از داشتن معاینه فنی خیلی منطقی نیست میبایست سن معافیت را حداقل به دو سال تقلیل دهیم ، دوم کیفیت معاینه فنی است اگر ما آن دو سال را به ۶ ماه کاهش دهیم و دوره های معاینه فنی را از یکساله به یکماه هم تقلیل دهیم وقتی خود معاینه فنی به درستی انجام نگیرد نمی تواند خروجی مطلوبی داشته باشد بنابراین استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: یکی از نکات مهمی که در در جلسات اخیر مطرح شد استاندارد بودن تجیهزات مراکز معاینه فنی است لذا ما باید از ستاد معاینه فنی این مورد را مطالبه کنیم  و چه خوب است که تجیهزات این مراکز به صورت دوره ای توسط  شرکت بازرسی کیفیت مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود : با انجام این کارها به طور قطع خودروهای گازسوز و یا دوگانه سوز که از سی ان جی استفاده می کنند هم مشمول این بررسی های دقیق قرار می گیرند و دیگر شادهد انفجار مخزن این خودرو ها نخواهیم بود.

سردار حسینی هم چنین در خصوص واردات خودروهای کارکرده گفت: اگر خودروهایی که وارد کشور می شوند حتی به عنوان خودروهای کارکرده بتوانند استانداردهای تعریف شده را پاس کنند به نظر کار منطقی است و شاید بتواند به تعادل بین ورودی و خروجی خودروهای سسیتم حمل و نقل کشور هم کمک کند .


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...