برای ثبت نامه گواهینامه رانندگی پایه ۳ چه مدارکی لازم است؟

این روزها هزینه‌های اخذ گواهینامه قابل توجه است. بسیاری از هنرجویان پیش از مراجعه به آموزشگاه تمایل دارند که اطلاعات لازم از فرآیند اخذ گواهینامه را بدانند. با ما همراه باشید تا برای رسیدن به گواهینامه گام به گام شما را راهنمایی کنیم.

برای ثبت نامه گواهینامه رانندگی پایه ۳ چه مدارکی لازم است؟

این روزها هزینه‌های اخذ گواهینامه قابل توجه است. بسیاری از هنرجویان پیش از مراجعه به آموزشگاه تمایل دارند که اطلاعات لازم از فرآیند اخذ گواهینامه را بدانند. با ما همراه باشید تا برای رسیدن به گواهینامه گام به گام شما را راهنمایی کنیم.

سه‌‌شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۳۶

 در گام اول با  مدارکی که باید همراه داشته باشید آشنا شوید:

مدارک عمومی برای اخذ گواهینامه پایه سوم
مسلم است که اصل کارت ملی باید داشته باشید، کپی پشت و روی کارت ملی لازم است. اگر پیش از مراجعه کپی‌ها را تهیه کنید کارتان سریعتر راه می‌افتد. شناسنامه نیز لازم است. کپی از صفحه اول نیز لازم است. اگر شناسنامه جدید دارید کارت ملی لازم نیست.

از شما کد ملی پرسیده می‌شود که پشت کارت ملی درج شده است. آخرین مدرکی که از شما خواسته می‎‌شود عکس است آن هم نه یک قطعه عکس بلکه شما باید ۸ قطعه عکس همراه خود داشته باشید که ضوابط متعددی در آن رعایت شده باشد.

برای خانم‌ها حجاب کامل و برای آقایان موارد مانند عدم وجود عینک، عدم پوشیدن کراوات و … . پس از آنکه مدارک عمومی را حاضر کرید تا به اینجا مدارک خانم‌ها تکمیل است اما آقایان باید وضعیت نظام وظیفه را روشن کنند. برای روشن کردن وضعیت نظام وظیفه می‌بایست مدارک زیر را در اختیار داشته باشند:

اگر خدمت سربازی رفته‌اید کارت پایان خدمت، اصل و کپی پشت و رو، گواهی که روشن کند مشغول به خدمت هستید با عکس به همراه فیش حقوقی و دفترچه مرخصی

اگر در حال تحصیل هستید باید گواهی اشتغال به تحصیل را داشته باشید که مهر تاییدیه منطقه‌ای برای دانشجویان شهرستان که به تایید راهور رسیده باشد، برگه انتخاب واحد و یا کارت تحصیلی، تمامی این موارد الزامی است.

گام دوم ثبت نام برای دریافت گواهینامه پایه سه
پس از تکمیل مدارک به آموزشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. پیش از مراجعه تماس بگیرید و از میزان شهریه اطلاع حاصل کنید. مدارک را تحویل دهید و تشکیل پرونده دهید. مرحله بعدی مراجعه به پزشک طرف قرارداد است. می‌بایست معایناتی انجام شود و تاییدیه داده شود.

پس از آنکه تاییدیه پزشک را دریافت کردید مجدد به آموزشگاه برگردید تا اجازه شروع کار شما به عنوان هنرجو رانندگی به صورت رسمی داده شود. پس از پرداخت هزینه کار شما شروع خواهد شد.

گام سوم دریافت گواهینامه رانندگی پایه سه
در گام سوم باید در کلاس‌ها شرکت کنید. تعداد کلاس‌ها هشت جلسه است و در جلسه آخر مربی آزمون می‌گیرد که می‌بایست در این آزمون قبول شوید تا کارتان متوقف نشود. پس از پایان کلاس‌ها و قبولی در آیین نامه مقدماتی کلاس‌های عملی شروع می‌شود.

فقط به یاد داشته باشید که می‌بایست حتما در جلسه اول حضور داشته باشید در غیر این صورت از شرکت در سایر جلسات محروم خواهید شد. از طرف دیگر شرکت در جلسه آخر که همان آزمون مقدماتی آیین نامه در آن برگزار می‌شود نیز اجباری است. به طور کلی شما می‌بایست حداقل در ۵ جلسه شرکت کنید و به طور کلی سعی کنید غیبت نداشته باشید.

گام چهارم دریافت گواهینامه رانندگی پایه سوم
شرکت در آموزش عملی رانندگی، شامل ۱۲ جلسه و به طور کلی ۱۱۰ ساعت آموزش، شرکت در ۱۰ جلسه الزامی است اما سعی کنید در همه جلسات شرکت کنید. به یاد داشته باشید که پیش از کنسل کردن کلاس‌ها باید حداقل ۲۴ ساعت قبل خبر دهید، در پایان آموزش‌های عملی، یک آزمون اولیه عملی نیز توسط مربی گرفته می‌شود.

در صورت که در آزمون‌های اولیه قبول شوید برایتان کاردکس تشکیل خواهد شد تا بتوانید در آزمون اصلی شرکت کنید.

گام پنجم تشکیل کاردکس
تمام این مسیر را طی می‌کنید که به شما اجازه دهند در آزمون رانندگی اصلی شرکت کنید. برای تکمیل کاردکس باید در دو آزمون عملی و تئوری اولیه قبول شده باشید. در این مرحله یک برگه خونی نیز لازم است که اطلاعات مربوط به گروه خونی شما در آن درج شده باشد.

اگر به مصرف دارویی آلرژی دارید نیز باید قید شود. سپس نوبت به پرداخت‌ها می‌رسد. باید مبالغی به ۴ حساب واریز شود. حساب‌هایی که متعلق به نیروی انتظامی است و شهرداری و شرکت پژوهش و توسعه ناجی.

پس از انجام پرداخت‌ها و تشکیل کاردکس  به شما اجازه شرکت در آزمون اصلی داده می‌شود. روز آزمون شناسنامه همراه داشته باشید. در صورت مردودی باید برای آزمون بعدی مجددا مبلغی را واریز کنید. تمام مبالغ و شماره حساب‌ها در آموزشگاه به شما داده خواهد شد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...