قبولی در امتحان رانندگی شهر به آسانی

رانندگی کردن در شهر و جاده بسیار آسان تر از دریافت گواهینامه می باشد. در زمان امتحان رانندگی شهری، افسر آزمایش تمامی حرکات شما را زیر نظر دارد. این را زمانی متوجه می شوید که برگه رد یا قبولی تان را ببینید.

قبولی در امتحان رانندگی شهر به آسانی

رانندگی کردن در شهر و جاده بسیار آسان تر از دریافت گواهینامه می باشد. در زمان امتحان رانندگی شهری، افسر آزمایش تمامی حرکات شما را زیر نظر دارد. این را زمانی متوجه می شوید که برگه رد یا قبولی تان را ببینید.

جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۲۱

با رعایت نکات زیر، شما می توانید به راحتی در آزمون شهری رانندگی گواهینامه رانندگی را بدست آورید.

مراحل قبل از حرکت
وقتی برای امتحان رانندگی شهر پشت فرمان می نشینید، ۵ مرحله زیر را به ترتیب، خیلی سریع (در چند ثانیه) و در عین حال با خونسردی کامل انجام دهید.

۱- برای اینکه به فرمان وسیله نقلیه مسلط باشید و پاهای شما کاملاً روی پدال ها قرار گیرد، باید پشتی و کفی صندلی خود را با ضامن هایی که در بغل و جلوی صندلی تعبیه شده، تنظیم نمایید. سپس کمربند را ببندید.

۲- آئینه سمت راست، چپ و جلو باید میزان شود، بطوریکه تا انتهای بغل راست و چپ وسیله نقلیه را ببینید. برای میزان کردن آئینه جلو باید چهار انگشت در بالای سمت راست آئینه و انگشت شست زیر آئینه قرار گیرد و با کمی فشار به چپ و راست و بالا و پایین طوری میزان گردد که عقب وسیله نقلیه به راحتی در دید راننده قرار گیرد.

۳- در توقف باید دنده در حالت خلاص باشد. ( چه موقعی که موتور روشن است و چه هنگامی که می خواهید روشن کنید.) در پشت چراغ قرمز حتماً دنده را خلاص کنید.

۴- قبل از حرکت ابتدا پدال ترمز را امتحان کنید و سپس برای حرکت راهنمای سمت چپ را بزنید و دسته دنده را در دنده یک بگذارید.

۵- سر خود را به سمت چپ برگردانید و نگاهی به خیابان بیندازید. ترمز دستی را بخوابانید و به آرامی پا را از روی پدال کلاچ بردارید و گاز بدهید.

تعویض دنده های مستقیم و معکوس
پس از حرکت، تعیین مسیر و اکثراً تعویض دنده های مستقیم (دنده یک به دنده ۲، دنده ۲ به دنده ۳ و الی آخر) با دستور افسر آزمایش انجام می شود.

تعویض دنده های معکوس هنر شما می باشد و به دو دلیل از دنده معکوس استفاده می شود:

  • کم کردن سرعت بدون استفاده از ترمز یا کمتر استفاده کردن از ترمز؛
  • افزایش قدرت و نیروی بیشتر، در مواقعی که وسیله نقلیه دارای مسافر یا محموله سنگین است.


احتمالاً در زمان رسیدن به چهارراه یا تقاطع نیاز به تعویض دنده معکوس دارید. همچنین به یاد داشته باشید، برای تعویض دنده، نباید به دنده نگاه کنید.

مراحل توقف
هنگامی که افسر آزمایش دستور توقف می دهد باید موارد زیر رعایت شود:
۱- بلافاصله راهنمای سمت راست یا سمت توقف را بزنید.

۲- در محل های ممنوعه توقف نکنید. در صورت اصرار افسر آزمایش، به ممنوع بودن توقف اشاره نمایید. برای افسر آزمایش دقت و توجه شما بسیار مهم است، حتی اگر به روی خود نیاورد!

۳- آئینه بغل سمت راست را نگاه کنید. در صورتی که وسیله نقلیه دیگری در حرکت باشد رعایت حق تقدم را بنمایید.

۴- وسیله نقلیه را کم کم (نه با تغییر مسیر ناگهانی) به سمت راست، کنار خیابان هدایت نمایید.

۵- هنگام توقف، وسیله نقلیه با جدول کنار خیابان در حدود ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر فاصله داشته باشد.

۶- ترمز کردن به آرامی (نه با شدت و ناگهانی) و خلاص کردن دنده و کشیدن ترمز دستی، رعایت شود.

۷- برای پیاده شدن با دست راست دستگیره درب را باز کنید. به این منظور که قبل از باز شدن درب، توجه کامل نسبت به وسایل نقلیه عبوری کنار وسیله نقلیه شما معمول گردد تا با باز شدن درب، تصادفی واقع نشود.

 توجه کنید؛ تا زمانی که شما از وسیله نقلیه پیاده نشده اید، امتحان تمام نشده است. مراحل ۶ و ۷ آخرین بخش از امتحان می باشند.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...