علامت دادن در موقع لزوم

بهترین راه برای علامت دادن در مواقع لزوم استفاده ی به موقع و صحیح از راهنما و بوق می باشد.

علامت دادن در موقع لزوم

بهترین راه برای علامت دادن در مواقع لزوم استفاده ی به موقع و صحیح از راهنما و بوق می باشد.

سه‌‌شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۸

برای اینکه بتوانیم با رانندگان وسایل نقلیه ی دیگر ارتباط برقرار کرده و آنها را از نیت و هدف خود برای تغییر جهت و تغییر مسیر باخبر کنیم باید ابزاری داشته باشیم. و بهترین ابزار راهنما می باشد لازم به ذکر است که راهنما زدن یا به عبارت دیگر روشن نمودن راهنما کافی نیست بایستی با نگاه کردن به آینه و پوشش دادن به نقاط کور آینه مطمئن شویم که خطر وجود ندارد و بعد از آن نسبت به جابجایی اقدام نماییم. توجه داشته باشد راهنما مجوز نیست و فقط یک نوع علامت و گفتگو با راننده های دیگر می باشد. ممکن است راننده ای که راهنمای شما را مشاهده می کند در موقعیتی نباشد که شرایط را برای جابجا شدن شما مهیا کند. بنابراین حتماً با نگاه کردن به آینه و پوشش به نقاط کور آینه مطمئن شوید که خطری وجود ندارد، بعد از آن نسبت به جابجایی لاین آنهم به شکل اریب و با یک زاویه ی کم اقدام نمایید.

چنانچه راهنما ایراد داشت و خراب بود می توانید به وسیله ی علامت دادن با دست چپ نسبت به این کار اقدام نمائید.

۱- هنگامیکه قصد جابجایی لاین چپ را دارید دست چپ را از داخل اتومبیل بیرون آورده و به سمت لاین چپ به صورت صاف نگه دارید.

۲- در صورتی که قصد رفتن به لاین سمت راست را دارید، دست چپ را به طرف بالا به صورت صاف نگه دارید این عمل شما نشان می دهد که به سمت راست قصد جابجایی دارید.

۳- در صورتی که قصد ترمز زدن را دارید و چراغ خطر ترمز عقب اتومبیل شما کار نمی کند دست چپ را از داخل اتومبیل بیرون آورده و به سمت پایین و بالا به آرامی حرکت دهید، این علامت نشان می دهد که قصد کم کردن سرعت خود را دارید بهتر است همیشه قبل از حرکت دادن اتومبیل از سالم بودن راهنما و چراغ خطر ترمز عقب مطمئن شوید چرا که هنگام رانندگی در شب به علت دید کم علامت دادن با روش فوق بسیار خطرناک بوده و گاهی نمی شود با رانندگان دیگر ارتباط برقرار کرد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...