صفحه آمپر و علائم هشدار دهنده

علائم هشدار دهنده صفحه آمپر

صفحه آمپر و علائم هشدار دهنده

علائم هشدار دهنده صفحه آمپر

سه‌‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۴۳

1- سمت چپ بالا این علامت که مانند عکس یک روغن دان می ماند هرگاه این چراغ  بعد از روشن کردن خودرو روشن ماند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد یک احتمال اینکه  فشنگی که فشار روغن را نشان می دهد خراب شده و این چراغ روشن مانده است بایستی فشنگی را عوض کرد در این وضعیت می توان رانندگی کرد آسیبی به موتور نمی رسد دو ممکن است اویل پمپ (پمپ روغن)خراب شده و عمل گردش روغن در موتور به خوبی انجام نگیرد و باعث روشن شدن چراغ روغن گردد. سوم اینکه ممکن است مقدار روغنی که در موتور بایستی  باشد به هردلیلی (روغنی ریزی و یا روغن سوزی) کم شده باشد در نتیجه گردش روغن صورت نخواهد گرفت در این حالت  و حالت دوم اگر ماشین روشن بماند به موتور آسیب خواهد خورد  و حتما بایستی به تعمیرگاه برده شود.

2-دومین علامت سمت چپ بالا که معرف به چراغ (check )چک می باشد هرگاه روشن بماند نشان دهنده ایرادی در سیستم سوخت رسانی و کنترل آلایندگی خودرو است . که این ایراد می تواند مربوط به سنسور اکسیژن ، ناک سنسور ، ایرادات کوئل، انژکتور ، موتور دریچه گاز  (در صورت وجود)  ECU و غیره ...  باشد .
شما می توانید با روشن شدن این  چراغ در اولین فرصت به مکانیکی مراجعه  کرده و با دستگاه دیاگ عیب آن را رفع کنید.

3-چراغ سوم سمت چپ بالا که با علامت تعجب در داخل پرانتز نشان داده شده  نشانگر بالا بودن ترمز دستی بوده و تا زمانی که ترمز دستی کامل  پایین برده نشده باشد چراغ روشن می ماند و هشدار میدهد.

4-چراغ بعدی سمت چپ بالا که عکس باتری را نشان میدهد نشانگر خراب شدن دینام خودرو بوده ممکن است که تسمه پاره کرده باشد و یا دینام خوب شارژ نکند و خراب باشد در این صورت به شما نشان می دهد که درحال مصرف برق باطری می باشید و با اتمام شارژ باطری ماشین خاموش خواهد شد و دیگر با هل دادن هم نمی توانید ماشین را روشن کنید هنگامی که چراغ دینام روشن شد باید اول نگاه کنید که آیا تسمه پاره شده یا نه  اگر تسمه باشد باید حتما تسمه دینام را درست کنید و اگر تسمه نبود  باید لوازم برقی  مانند چراغها کولر رادیو و غیره .. را روشن نکنید تا شارژ باطری زود خالی شود و سعی کنید به نزدیکترین باطری ساز مراجعه و عیب دینام را رفع کنید .

5-چراغ بعدی وسط و بالا که عکس ماشین را نشان می دهد که درب  آن باز است پس اگر یکی از دربهای ماشین و حتی صندوق عقب باز مانده باشد و کاملا بسته نشده باشد این چراغ  همراه با چراغ فلاشرها روشن خواهند ماند.

6- چراغ بعدی در زیر چراغ باز ماندن درب ماشین نشانگر آن است که راننده کمر بند ایمنی خود را نبسته است.

7-چراغ بعدی در سمت راست بالا نشانگر روشن بودن گرم کن شیشه عقب ماشین بوده که در صورت بخار کردن شیشه عقب در روزهای سرد  از آن استفاده میکنیم تا بخار روی شیشه عقب را از بین ببرد و کلید روشن و خاموش کردن آن هم با همان شکل که در صفحه آمپر دیده می شود کمی پایین تر از صفحه آمپر بغل کلید CNG می باشد.

8-علامت بعدی سمت راست بالا نشانگر روشن بودن چراغهای جلوی ماشین می باشد  اگر علامت مورد نظر سبز باشد یعنی نور پایین روشن است و اگر به رنگ آبی روشن بود  یعنی نور بالای ماشین شما روشن است (خاموش کردن نور بالا و نور پایین با دسته راهنما می باشد)

9-علامت بعدی سمت راست و پایین علامت درجه آب می باشد که مقدار دمای آب رادیاتور را به ما نشان می دهد .معمولا در جه آب بایستی در حد وسط بوده و اگر از آن بالاتر باشد نشانگر مشکل بوده ممکن است آب رادیاتور کم باشد .یا ترموستات آن در دمای بالاتر عمل میکند و یا دور دوم فن عمل نمی کند. در تابستان بایستی به آمپر آب  در هنگام رانندگی  زیاد توجه کنیم تا آب رادیاتور جوش نیاورد  علامت هشدار دهنده آن  در هنگام جوش آوردن چراغ نارنجی رنگی در پایین درج آب  می باشد.

10-درجه بعدی کیلومتر شمار می باشد که در سرعتهای بالای 120 کیلومتر صدای بوق خطر شنیده خواهد شد.کیلومتر شمار داری دو  شمارشگر می باشد اولی بالا با فشار دادن کلیدی که روی صفحه کیلومتر هست و نگه داشتن  آن صفر خواهد شد و مسافتی که می خواهید طی کنید را به شما نشان می دهد بعدی که در زیر آن است مسافت طی شده خودروی شما را  از زمان تحویل از کارخانه نشان میدهد.

11-علامت بعدی علامت سوخت  سی ان جی یا سوخت گاز خودروی شما را نشان میدهد که با اتمام سوخت گاز چراغ آن نارنجی خواهد شد. این علامت CNG در وسط صفحه آمپر و پایین آن قرار دارد.

12- درجه بعدی دور موتور را نشان می دهد دور موتور نشانگر مقدار گازی می باشدکه شما به ماشین می دهید.

13-درج بعدی که همراه با تصویر پمپ بنزین می باشد نشانگر مقدار بنزین موجود در باک می باشد و هرگاه چراغ آن روشن شود نشانگر آن است که باک بنزین شما خالی شده و شما از بنزین اظطراری مصرف می کنید بهتر می باشد که در این وظعیت حتما بنزین بزنید زیرا باعث خراب شدن پمپ  بنزین ماشین شده و با مکش جرمهای ته باک به سمت موتور باعث کثیف شدن سریعتر فیلتر بنزین خواهید شد .


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...