محدودیت‌های رانندگان در سال اول دریافت گواهینامه پایه سوم

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی از اعمال محدودیت‌های رانندگی در سال اول صدور گواهینامه‌های پایه سوم خبر داد.

محدودیت‌های رانندگان در سال اول دریافت گواهینامه پایه سوم

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی از اعمال محدودیت‌های رانندگی در سال اول صدور گواهینامه‌های پایه سوم خبر داد.

چهارشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۹

به گزارش اویاقلیق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ناصر میکائیلی گفت: با توجه به اینکه رانندگان مبتدی از مهارت و تجربه کافی در امر رانندگی برخورد نمی‌باشند و احتمال تصادف بیشتر است، در سال اول رانندگی باید شرایط زیر را رعایت کنند:

1 - در سه ماهه اول سال اخذ گواهینامه یک نفر دارنده گواهینامه پایه سوم که خود مشمول شرایط و ضوابط سال اول نباشد(مبتدی نباشد) و یا فردی که دارای گواهینامه پایه دوم و پایه یکم باشد را هنگام رانندگی به همراه خود داشته باشد .

2 - عدم ارتکاب تخلفات منجر به اخذ نمره منفی(تخلفات حادثه ساز)

3 - ممنوعیت رانندگی از ساعت 2400 تا 0500 صبح

4 - ممنوعیت رانندگی در معابر برون شهری به استثناء معابر بزرگ راهی بین شهری تا فاصله حداکثر 20 کیلومتر از شهر

5 - تقصیر در تصادف منجر به جرح یا فوت حسب نظر کارشناسان اولیه تصادفات رانندگی

6 - عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک طبی، سمعک و یا تجهیزات خاص.

سرهنگ میکائیلی خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن شرایط فوق، گواهینامه توسط مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی اخذ و پس از اعمال قانون یا ارائه رسید راننده متخلف را برای تجدید آموزش، حداکثر ظرف یک هفته به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور محل سکونت فرد ارسال شود.

وی افزود: راننده مورد نظر از زمان ضبط گواهینامه یک ماه فرصت خواهد داشت تا به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور محل سکونت خود مراجعه و در دوره‌های آموزش مجدد ( آموزشهای نظری و عملی) در یکی از آموزشگاه های رانندگی شرکت کند.

حضور در کلاس های آیین نامه با ارائه معرفی نامه مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اعتبار گواهینامه های ضبط شده یک ماه پس از ضبط به اتمام میرسد و تجدید اعتبار گواهینامه صرفا پس از ارائه گواهی آموزشی مورد تایید پلیس قرار می‌گیرد و اتمام اعتبار گواهینامه به معنای ابطال ان نمی‌باشد.

وی در ادامه گفت: در صورت رعایت نکردن محدودیت های اعلامی و تکرار بیش از یک بار، راننده متخلف علاوه بر شرکت در کلاسهای آیین نامه از وی آزمون مجدد اخذ خواهد شد و زمان کافی و زمان باقی مانده از یک سال تابع شرایط و محدودیت های یاد شده خواهد بود.

سرهنگ میکائیلی در خاتمه افزود: تمامی دارندگان گواهینامه پایه سوم موظفند در یک سال اول اخذ گواهینامه رانندگی جدیدالصدور بر روی شیشه سمت راست و شیشه عفب سمت چپ خودرویی که با آن رانندگی می کنند علامت خطر با مفاد نوشتاری ‘احتیاط راننده مبتدی’ را نصب کنند.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...