تمام نکات درباره ی آموزش رانندگی دنده عقب

دنده عقب رفتن می تواند بسیار بسیار خطرناک باشد زیرا میدان دید راننده خیلی کم است و نقطه کورهای بسیار زیادی دارد. پس حتما حواستان را هنگام دنده عقب رفتن جمع کنید و مراقب باشید کودک یا حتی افراد سن بالا پشت خودروی شما نباشند.

تمام نکات درباره ی آموزش رانندگی دنده عقب

دنده عقب رفتن می تواند بسیار بسیار خطرناک باشد زیرا میدان دید راننده خیلی کم است و نقطه کورهای بسیار زیادی دارد. پس حتما حواستان را هنگام دنده عقب رفتن جمع کنید و مراقب باشید کودک یا حتی افراد سن بالا پشت خودروی شما نباشند.

یک‌‌شنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹:۵۲

طبق آموزش رانندگی اصولی، قبل از اینکه در مکان های عمومی تصمیم به دنده عقب رفتن بگیرید، تمرین های بسیار زیاد باید انجام دهید. برای مثال بهتر است یک مدت تمرین کنید که با دست چپ فرمان را بگیرید و دست راست خود را می توانید بر روی دنده قرار دهید. این کار باعث می شود هنگام دنده عقب رفتن، تسلط کامل را بر روی فرمان داشته باشید و خدای نکرده صدمه ای به شخص دیگر، خود یا خودروی دیگران نزنید. همچنین می توانید در جا های مخصوص تمرین برای آموزش رانندگی، مدتی به صورت مارپیچ به سمت عقب حرکت کنید تا در زمینه جهت شناسی در آموزش رانندگی و هماهنگی دست و چشمانتان به اندازه کافی حرفه ای شوید.

جایگاه دنده عقب در بعضی ماشین ها متفاوت است. برای مثال در خودرو هایی که از جعبه دنده ی ۶ سرعتی استفاده می کنند، جایگاه دنده عقب در سمت بالا و چپ و در کنار دنده یک قرار می گیرد. در خودرو هایی که از دنده اتوماتیک استفاده میکنند، دنده عقب آن ها معمولا در پایین قرار دارد و شما باید سر دنده را به سمت پایین بکشید تا زمانی که به نقطه ی R که به معنی همان دنده عقب است، برسد. و اما در خودرو های معمولی که همه شما با آن ها آشنایی دارید نظیر پراید، پژو، سمند و… در تمامی آن ها دنده عقب در سمت راست و پایین قرار گرفته است. هنگام جا زدن دنده در خودرو های معمولی، بعضی وقت ها دنده جا نمی گیرد و طبق نکات ریز آموزش رانندگی بهتر است همیشه قبل از دنده عقب زدن، ابتدا دنده را در یک شماره دیگر که به طور معمول از دنده ۲ استفاده می شود، قرار دهید و بعد از این کار دنده را در دنده عقب جا دهید.

آموزش رانندگی طریقه ی فرمان دهی به خودرو در حرکت به سمت عقب نسبت به حرکت به سمت جلو، مقداری متفاوت است و دیده شده برای بسیاری از افراد این کار مشکل است و برای مثال مدام می پرسند: اگر بخواهیم به سمت راست برویم، باید فرمان را به کدام سمت بچرخانیم؟ یک بار برای همیشه این موضوع را در ذهنتان بسپارید تا دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشید؛ در حرکت به سمت عقب یا همان دنده عقب رفتن، برای گردش به هر سمتی که می خواهید فقط کافی است فرمان را به همان سمت بچرخانید. برای مثال اگه می خواهید به سمت راست گردش کنید، فرمانتان را هم به همان سمت یعنی سمت راست بچرخانید.

یک نکته ی دیگر در آموزش رانندگی که معمولا بسیاری از افراد از آن غافل می شوند یا حتی ممکن است این مسئله را ندانند این است که در حرکت به سمت عقب هنگامی که به یک سمت گردش می کنید، نوک خودرو به سمت مخالف آن حرکت می کند. برای مثال هنگامی که می خواهید پارک دوبل انجام دهید و عقب ماشین خود را به سمت راست می برید، نوک ماشین به سمت مخالف یعنی سمت چپ حرکت می کند و شما باید حواستان به این موضوع هم باشد تا با خودرو هایی که از کنار شما عبور می کنند برخورد نداشته باشید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...