آموزش رانندگی شهری

خیلی از افراد با اینکه هم آموزش رانندگی ابتدایی و هم آموزش رانندگی حرفه ای را دیده اند و در این زمینه حرفه ای هستند، اما باز هم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم به مشکل بر می خورند و در آزمون شهری مردود می شوند.

آموزش رانندگی شهری

خیلی از افراد با اینکه هم آموزش رانندگی ابتدایی و هم آموزش رانندگی حرفه ای را دیده اند و در این زمینه حرفه ای هستند، اما باز هم برای گرفتن گواهینامه پایه سوم به مشکل بر می خورند و در آزمون شهری مردود می شوند.

یک‌‌شنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸:۲۹

حتی دیده شده است که بعضی  افراد با چندین بار شرکت کردن در آزمون های متعدد، بعد از مردود شدن در آزمون، با افسر مربوطه به مشکل برخورده اند و حتی بعد از آن دیگر قید اخذ گواهینامه را زده اند! خب به نظر شما ریشه مشکل کجاست؟ آیا مشکل از افسران راهنمایی رانندگی است؟ جواب ما به شما، خیر است. دلیل به وجود آمدن این گونه اتفاق ها این است که بسیاری از افراد آموزش رانندگی از صفر تا صد را به طور اصولی نمی بینند و بزرگ تر های آن ها که تخصصی در این زمینه ندارند در آموزش رانندگی به آن ها کمک می کنند. همین موضوع باعث می شود این افراد آموزش رانندگی را دیده باشند و در این زمینه مستعد و کار بلد باشند، اما از اصول و قوانین اجرایی آن مطلع نباشند و همین موضوع باعث مردود شدن آن ها می شود.

هنگامی که پشت فرمان می نشینید باید یک سری کار های مشخص انجام دهید که یک ترکیب خاص و مشخص دارد و دلیل مردود شدن بسیاری از افراد ممکن است انجام ندادن همین کار ها باشد. در بعضی مواقع ترتیب این کار ها هم مهم است پس بهتر است طبق ترتیبی که ما به شما می گوییم آن ها را انجام دهید تا از قبولی خود اطمینان پیدا کنید.

ما در این قسمت اصول آموزش رانندگی را به شما یاد می دهیم و به شما می گوییم هنگامی که پشت رول یا همان پشت فرمان قرار گرفتید به ترتیب باید چه کار هایی را انجام دهید تا هم از نظر اصول آموزش رانندگی یا آموزش رانندگی به ترتیب صحیح باشد و هم در امتحان های شهری به مشکل بر نخورید.

۱- صندلی را به طوری که راحت باشید و به تمام عومل دسترسی کامل داشته باشید، تنظیم کنید.

۲- کمربند ایمنی را بعد از تنظیم صندلی باید ببندید تا از هرگونه خطر جلوگیری کنید.

۳- آینه ها سومین چیزی هستند که باید آن ها را تنظیم کنید تا میدان دید بهتری داشته باشید.

۴- دنده را در این قسمت باید خلاص کنید تا آماده ی روشن کردن ماشین شوید.

۵- روشن کردن ماشین و راهنمای چپ زدن، پنجمین مورد از آموزش رانندگی به ترتیب است که بعد از خلاص کردن دنده صورت می گیرد.

۶- آماده شوید تا حرکت خود را شروع کنید. این کار را با دنده زدن شروع کنید و دنده ماشین را به یک بزنید. همچنین چک کردن آینه ها برای اینکه مطمئن شوید وسیله ی نقلیه یا عابر پیاده ای از آن سمت عبور نمی کند، مرحله ی بعد از دنده زدن است.

۷- ترمز دستی آخرین مرحله ی آموزش رانندگی به ترتیب و آماده شدن برای حرکت کردن است. پس بعد از همه ی این کار ها ترمز دستی را بخوابانید و با خیال راحت حرکت کنید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...