قوانین راهنما زدن در رانندگی

استفاده از راهنما در هنگام رانندگی برای مطلع کردن دیگر رانندگانی که در مسیر در حال حرکت هستند است، از راهنما در زمان هایی که قصد تغییر مسیر یا پارک کردن در مسیرهای دیگر را دارید استفاده میشود.

قوانین راهنما زدن در رانندگی

استفاده از راهنما در هنگام رانندگی برای مطلع کردن دیگر رانندگانی که در مسیر در حال حرکت هستند است، از راهنما در زمان هایی که قصد تغییر مسیر یا پارک کردن در مسیرهای دیگر را دارید استفاده میشود.

سه‌‌شنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۵۶

در آزمون های رانندگی هم از این مورد بسیار سوال مطرح میشود به همین دلیل بسیار ضروری است که نمونه سوالات آیین نامه رانندگی مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

وقتی رانندگان از قوانین راهنما زدن اطلاع داشته باشند و با استفاده از آن خودرو های دیگر را مطلع نمایند تصادفات رانندگی تا حد زیاد کاهش پیدا خواهد کرد. به عبارتی دیگر میتوان راهنما را زبان خودرو فرض کرد با استفاده از آن میتوان به خودروهای دیگری که در مسیر هستند اطلاع داد.

همانطور که گفته شد این کار قوانین خود را دارد، به عنوان مثال در جاده های درون شهری لازم است که در فاصله صد متری تقاطع ها یا زمانی که قصد گردش و تغییر مسیر را دارید راهنما بزنید. یا در جاده های برون شهری و بزرگراه ها باید از فاصله ۵۰۰ متر مانده به چراغ ها و یا تغییر مسیر، راهنمای خودرو را روشن کنید.

به عنوان مثال یکی از نمونه سوالات آیین نامه اصلی راهنما زدن که بسیار تکرار میشود، این سوال است.

در بزرگراه ها از چه فاصله ای باید راهنما زد؟ پاسخ: ۱۰۰ متری.

نکات راهنما زدن در امتحان عملی
راهنما زدن در فواصل معین میتواند خودرو پشت سری را از حرکات شما مطلع نماید. مثلا وقتی میخواهید به سمت راست گردش داشته باشید باید راهنما را به سمت بالا بزنید و زمانی که قصد دارید به سمت چپ گردش داشته باشید راهنما را پایین بیارید تا راهنمای چپ فعال شود.

برای دنده عقب همیشه باید از راهنمای راست استفاده کنید.

برای پارک کردن به شکل عمودی، افقی یا مورب و همچنین خارج شدن از میدان و یا سبقت گرقتن لازم است که راهنما ی راست را بزنید.

از راهنمای چپ باید در مواقعی که قصد گردش به چپ، ورود به دوربرگردان و یا میدان را دارید استفاده نمایید.

نکته: حتما پیش از گردش یا تغییر مسیر از فاصله ۱۰۰ متری راهنما بزنید، چون زمانی که در آخرین لحظه راهنما میزنید راننده پشت سر نمیتواند از تصمیم شما آگاه شود و به موقع تصمیم گیری کند.

حتما پس از اینکه از راهنما استفاده کردید آن را خاموش کنید تا راننده های دیگر را دچار گمراهی نکنید، راهنما را تنها تا زمانی که گردش نکرده اید روشن بگذارید.
در صورتی که در امتحان عملی زدن راهنما را فراموش کنید حتما افسر شما را مردود خواهد کرد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...