رانندگی در باران

بدترین حالت بارش، ابتدای بارش می باشد چرا که سطح آسفالت چرب بوده و ترمز شدید باعث سر خوردن اتومبیل می گردد.

رانندگی در باران

بدترین حالت بارش، ابتدای بارش می باشد چرا که سطح آسفالت چرب بوده و ترمز شدید باعث سر خوردن اتومبیل می گردد.

چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵:۵۵

با اطمینان از سالم بودن برف پاک کن، آب پاش و پر آب بودن مخزن شیشه شوی اقدام به رانندگی در باران نمایید.

در صورت وجود نقص فنی در قسمت های یاد شده بایستی، ابتدا به وسیله ی باطریساز رفع عیب نموده و بعد از آن اقدام به رانندگی نمایید.در صورت عمل نکردن برف پاک کن، آب پاش و همچنین خالی شدن مخزن آب شیشه شوی، میدان دید راننده در معابر بارانی، بسیار کاهش یافته و گاه از بین می رود و باعث بروز حادثه می گردد. توصیه می شود در چنین وضعیتی رانندگی نکنید.

به خاطر داشته باشید هنگام بارندگی سطح روی خط کشی عابر پیاده، خط کشی لاین ها و خط کشی ایستگاه های اتوبوس که با مواد پلاستیکی بصورت برجسته روی سطح آسفالت کشیده شده، کاملاً لغزنده می گردد.

توصیه ی مهم: هنگام بارندگی قبل از رسیدن به نقاط یاد شده، گاز را قطع و سرعت را کم نمایید تا مجبور به استفاده از ترمز ناگهانی روی این نقاط نشوید.

هنگام رانندگی در باران، در معابری که دچار آبگرفتگی شده، به منظور جلوگیری از پاشیده شدن آب به اطراف، حتماً بایستی با حداقل سرعت رانندگی نماییم.

علاوه بر این به خاطر داشته باشید، هر قسمت از راه که در آن آب جمع شده، ممکن است چاله ای باشد که شما از عمق آن بی خبرید. بنابراین جهت جلوگیری از هرگونه صدمه و خسارت به رینگ و لاستیک، همچنین جلوبندی وسیله ی نقلیه ای که با آن در حال رانندگی هستید، بهتر است به آرامی و با احتیاط کامل از روی آن قسمت عبور نمایید.

رانندگی در شب بارانی:
بارش باعث شسته شدن سطح آسفالت شده و در نتیجه تیرگی قیر آن بیش از پیش پدیدار می گردد.

این مسئله باعث می شود تا بازتاب کمتری از نور تابیده شده بر سطح آسفالت به اطراف منعکس شود. به دلیل یاد شده همواره دید راننده در یک شب بارانی، بسیار کمتر از یک شب غیربارانی که سطح راه خشک می باشد، خواهد بود.

در صورتی که ناچار به رانندگی در شب بارانی می باشید با سرعت کم و فاصله طولی بیشتری رانندگی نمایید.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...