پس از دریافت گواهینامه، چگونه رانندگی با وسیله نقلیه شخصی را آغاز کنیم؟

به یاد داشته باشید بیشترین آمار تصادفات رانندگان کم تجربه مربوط به ۳ ماهه ی اول رانندگی شخصی آنان می باشد.

پس از دریافت گواهینامه، چگونه رانندگی با وسیله نقلیه شخصی را آغاز کنیم؟

به یاد داشته باشید بیشترین آمار تصادفات رانندگان کم تجربه مربوط به ۳ ماهه ی اول رانندگی شخصی آنان می باشد.

پنج‌‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۱


دیگر تئوری غلط تا تصادف نکنی، راننده نمی شوی کاربرد ندارد، چرا که اگر در شهر بزرگی همانند تهران با حدود ۳ میلیون وسیله نقلیه هر راننده ای بخواهد فقط یکبار تصادف کند تا راننده شود، تصور کنید چه کشتاری به راه می افتد.

بجای آن می گوییم به مهارت برس تا راننده شوی و اصول صحیح راندن را بیاموزی.

به نظر می رسد، یک ماه اول آغاز رانندگی با وسیله نقلیه ی شخصی، از حساسیت بیشتری برخوردار می باشد.

بنابراین، آن را به دو بخش ۱۵ روزه تقسیم می کنیم: ۱۵ روز اول جهت رسیدن به مهارت قابل قبول  اعتماد به نفس لازم، ۱۵ روز دوم جهت رانندگی در معابری که از بار ترافیک بسیار کمی برخوردار باشد.

توصیه می شود:
۱- در صورت احساس نیاز، حتماً به آموزشگاه های رانندگی نزدیک محل سکونت خود مراجعه و مجدداً چند جلسه ای را جهت رسیدن به مهارت کافی تمرین نمایید.
اگر بخواهیم به لحاظ اقتصادی به این مسئله توجه نماییم. درمی یابیم هزینه چند جلسه تمرین بیشتر، بسیار کمتر از تصادف به دلیل عدم رسیدن به مهارت، که با تلخی به ما تحمیل می گردد خواهد بود. همچنین جان عزیزان ما در داخل اتومبیل و عابرینی که در حال عبور از عرض خیابان هستند، به نسبت هزینه تمرین قابل قیاس نمی باشد. تمرین رانندگی در آموزشگاه را تا زمانی که به آرامش و تسلط و مهارت کامل نرسیده اید قطع نکنید.

۲- به همکاری فرد دیگری که دارای گواهینامه بوده و به لحاظ مهارت در حد خوبی است نیاز است.

۳- شروع رانندگی شخصی بایستی، از محیط های خلوت و بی خطر بوده و مدت زمان رانندگی روز اول کم باشد.

۴- ۱۵ روز اول فقط جهت رسیدن به اعتماد به نفس مطلوب بوده، و از رانندگی در معابر شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنید، حتی جهت هدایت خودرو به محیط خلوت شما نباید رانندگی کنید و بایستی از آن فرد ماهر بخواهید که خودرو را به محیط خلوت انتقال دهد.

۵- روزانه مدت زمان کمی به وقت رانندگی شخصی روز اول اضافه شود. تا حدی که در روز پانزدهم شما به اتومبیل شخصی خود، در محیط خلوت کاملاً تسلط پیدا کرده و راحت و بی نقص رانندگی کنید.

۶- ۱۵ روز دوم: کم کم به سراغ رانندگی در خیابانهایی که از بار ترافیکی کمتری برخوردار هستند بروید، مدت زمان رانندگی در روز اول بسیار کم باشد.
آرام آرام، روزانه به این مدت زمان اضافه کنید.

۷- توصیه می شود، حداقل تا ۳ ماه از رانندگی شخصی در معابر با ترافیک بسیار پر حجم و سنگین پرهیز کنید.
پس از آن نیز تا ۳ بار بصورت انفرادی به سراغ رانندگی در چنین معابر پرترافیک نروید و از همراهی فردی دارای گواهینامه که از تجربه خوبی برخوردار است کمک بگیرید، تا مراقب رانندگی شما باشد و بتواند نکات قابل توجه را به شما گوشزد نماید.

همواره قبل از شروع حرکت در مبدأ، مقصد خود را در نظر گرفته و با توجه به مقصد، مسیری را انتخاب کنید که: الف- زمان رانندگی در آن مسیر کم بوده و طولانی نباشد ب- از حجم ترافیکی بسیار کمی برخوردار باشد.

هنگام ترک اتومبیل، به مسائل ایمنی آن جهت جلوگیری از سرقت احتمالی توجه کنید.

موفقیت شما در همه مراحل زندگی از جمله رانندگی آرزوی ماست، به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه و عمل نمایید و استفاده از راهنما را هنگام رانندگی فراموش نکنید.

هنگام رانندگی، استفاده از راهنما قبل از جابجایی لاین، نه تنها تا حد بسیاری جلوی تصادف احتمالی را می گیرد، بلکه نشانه ی احترام به قانون نیز می باشد.

استفاده ی صحیح از چراغ راهنما هنگام رانندگی، چهره ی ترافیکی شهرمان را زیبا جلوه می دهد.


نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...